Technológia

Üzleti terv és prezentáció Startup ötletek részére

2019 első negyedévében 2 üzleti elképzeléshez készítettünk bemutatkozó anyagot a Hiventures részére. Az első projekt egy digitális étlap megoldás (TablEat), amely jelentősen megkönnyíti az éttermek számára az aktuális kínálat prezentálását és segít növelni az éttermi személyzet és kommunikáció hatékonyságát is. Mivel a befektető már támogat hasonló projektet, így ezt az év második felében tovább fejlesztve fogjuk új befektetői kör részére prezentálni. A második projekt egy egészségügyi időpontfoglaló alkalmazás (LMDoki), amely segít a last minute időpontfoglalásban, a betegek részére kedvező árakkal, a magánegészségügyi szolgáltatók számára kihasználtság növekedést eredményezve. Az elképzelés kedvező fogadtatásra került, így az elkészítettük a teljes üzleti tervet és prezentációt, megtörtént a sikeres pitch is, majd a szerződéskötéshez szükséges minden feltétel. Szeptember végétől elindul ez az inkubációs Startup vállalkozás, és minde feltétel adott, hogy 2020 májusában elinduljon a mobilalkalmazás.

Megbízó: LMDoki Kft.

A kép ma már videó

A technológia és a sávszélesség is fejlődik, a facebook is versenybe szállt a youtube videócsatornával a nézőkért, így ma már egyre gyakrabban találkozhatunk videókkal is az üzenőfalunkon.
Elkezdtünk mi is videókat készíteni, illetve meglévőket feliratozni és mindent áttölteni a youtube csatornákról a facebook oldalakra.
Az itt elérhető két videóban az a különleges, hogy mindkettő képek felhasználásával készült egy kis zene hozzáadásával. Mindez megfizethető áron.
https://www.youtube.com/watch?v=18dChh3PxeU
https://www.youtube.com/watch?v=1ikto4RpWaE
Vállaljuk Youtube és Facebook videócsatornák kialakítását, videók készítését, fordítását, feliratozását és menedzselését.

Videócsatorna kialakítás: MÉDIABÓ Kft. - www.mediabo.hu
Grafika és videógyártás: GILÁNYI ÉS MAGOS PROFESSIONAL DESIGN - www.gmdesign.hu

MDC szoftver kezelőfelület tervezése

Megbízónk kérése a már működő szoftvere megjelenésének és kezelőfelületének megújítása volt.
A felhasználói visszajelzések, az idegen nyelvű felületek bevezetése, az új arculati elemek miatt esedékessé váló frissítéssel párhuzamosan elkészítettük az új képernyőképeket (15 darab), valamint egy részletes fejlesztés tervet is annak leprogramozásához.
A programozási környezet (Windows Forms) és a megadott képernyőméretek nehezítették a feladatot, de már érintőképernyős alkalmazhatóságra törekedtünk, ezért új funkciókat, így új ikonokat is bevezettünk.
A fejlesztés nem a mi feladatunk volt, de örömmel és büszkességgel töltötte el csapatunkat koncepciónk megvalósulása. Időtálló, minőségi arculatot és kezelőfelületet kapott a szoftver, valamint lehetőséget az idegen nyelvű szövegelemek könnyű adaptálásához.

Koncepció: MÉDIABÓ Kft. - www.mediabo.hu
Design: GILÁNYI ÉS MAGOS PROFESSIONAL DESIGN - www.gmdesign.hu

Webshopot körültekintően

Az elmúlt évek egyértelműen az E-kereskedelem fejlődéséről szólnak már Magyarországon is. Ennek köszönhetően évről évre 30 milliárd forinttal bővül a forgalmuk, azonban arányuk a teljes kereskedelemben még messze elmarad a tőlünk nyugatabbra fekvő országokétól.

Érdemes webshopot indítani, de nem mindegy milyet és hogyan.

Amikor egy üzletet nyitunk helyiséget kell bérelni, előre fizetni néhány hónapot, közös költség, villanyszámla, alkalmazott, árukészlet, pénztárgép, többször is meggondolja az ember, hogy belevágjon-e. Ezzel szemben bérelni a neten egy webshopot néhány ezerért, aztán, ha történik valami majd megoldjuk, nagyon egyszerűnek tűnik. Sok ilyen webshoppal találkozhatunk, de ezek nem élnek sokáig.

A webshop is egy üzlethelyiség, amelybe érdemes befektetni, de mindenképpen érdemes komolyan venni, hiszen legtöbbször könnyebben és sokkal több profitot termelhet, mint egy hagyományos üzlethelyiség.

Az általunk kiépített és üzemeltetett webshopok esetében mindig ügyelünk az igényes arculatra, az ergonómiára, a törvényi feltételek teljesítésére. Az ajánlott webshop rendszerünk eszköztára biztosíték arra, hogy minden egyedi igényre kedvező árú megoldással szolgáljunk: kategorizálás, keresés, fizetési módok, kedvezmények, kuponok stb.

Mi azonban nem álluk meg a technológiánál, hanem kérésre segítünk a webshop feltöltésében, biztosítunk ügyfélszolgálatot, és akár a számlázást, csomagolást és a postázást is megoldjuk!

Íme néhány a referenciáink közül:

www.avemarshop.hu (magyar nyelven)

www.avemarshop.eu (angol, német, francia, spanyol, lengyel nyelven)

www.avemarshop.ro (román nyelven)

www.immunovetshop.com (angol nyelven)

www.brilliantwater.eu (angol, német nyelven)

www.bex.hu (magyar nyelven)

Elegáns megjelenés volt a cél

Megtisztelő felkérést kaptunk egy nem hétköznapi magyar termék és szolgáltatás külföldi értékesítésének kiépítésében: angol és német nyelvű weboldal és webshop fejlesztése.

A feladatot nehezítette, hogy mindösszesen 3 hét állt rendelkezésünkre, hogy elkészüljünk.  A határidő a Párizsban megrendezésre kerülő nemzetközi, homeopátiával foglalkozó szakembereknek rendezett konferencia volt, ahogy Megbízónk mint kiállító vett részt.   

A feladatot teljesítettük, a weboldal kinézete, a felhasznált arculati elemek elhelyezése és az oldal áttekinthetősége komoly elismerést váltott ki. A tartalmi fejlesztés azonban nem áll meg, tovább dolgozunk, hogy minél több és jobban rendszerezett információ álljon az érdeklődők rendelkezésére. Fontosnak tartjuk a Megbízóink sikerét, ezért minden korábbi nemzetközi tapasztalatunkat megosztjuk és ajánlásokat teszünk a további fejlesztésekre.

Ez nem is olyan egyszerű!

Talán nem titok, de a weboldalak kapcsán (is) a legkönnyebb feladat eldönteni, hogy Igen, legyen nekünk is weboldalunk! Igen, legyen nekünk is webshopunk! Igen, legyen angolul és németül is!

Utána általában felmerül, hogy mindez kevés pénzből történjen, hiszen számtalan e-mail és banner adja tudtunkra nap mint nap, hogy ez ingyen is megoldható, vagy legalábbis havi néhány ezer forintból. A felelős kinevezése is logikusan történik, vagy az informatikus munkatárs vagy a marketinges, illetve ügyvezetéssel foglalkozó feladata lesz. Tisztelet a kivételnek, ahol mindez csapatmunka, de legtöbbször a napi feladatokon túl kerül a felelőséhez, és – mivel ez nem is olyan egyszerű feladat – gyorsan teherré válik mindenki vállán.

A feladat jelentőségét jelentősen meghatározza a cég, a szervezet, az üzlet mérete, de az biztos, hogy a weboldal ma már egy olyan kommunikációs csúcspont, egy olyan tenyérlenyomat, amely a cég minden területét, minden porcikáját érinti.

És sokszor az lenne a legjobb, hogy ami éppen van, az inkább ne lenne.

Olyan cégeket láthatunk, amelyek már 10-15 éve megjelentek a weben, és a tevékenységük ma már komoly minőséget képvisel, viszont az internetes megjelenésük messze elmarad egy tavaly indult olyan cégétől, amely még közel sem olyan megbízható és nem tudhatja ugyanazt a minőséget. Ez nem azt jelenti, hogy az új weboldal alapján rossz döntést hoznánk, de feltétlenül célszerű lenne megvizsgálni a régi weboldalt és elgondolkodni annak fejlesztésén.

Tudjuk, hogy a tetszés, az ízlés erősen szubjektív, de azt is tudjuk, hogy akik már az interneten szocializálódtak, az ízléstelent és a csúnyát technológiai oldalról tekintve már objektívan értékelik. Lehet csodaszép, ha nem működik, vagy akár még gagyi is lehet, ha az fut rendesen.

Mi az a korosztály vagyunk, akik átéltük ennek az egésznek a fejlődését, így abban egyetértünk a fiatalokkal, hogy akár lehet valami giccses vagy amatőr, ha az technológiailag egy optimális megoldás, és máshogy tekintünk rá, mintha ugyanaz a grafika egy kőkorszaki megoldással társulna. Azonban az is igaz, ha a valami egyszer egy profi, időtálló arculatban készült el, lehet mögötte akár régi technológiai is, mi még érezzük rajta, hogy ez az egészet tekintve akkoriban egy igen kiváló munka lehetett.

Egy biztos, ha valami igényes, szép, professzionális megjelenésű, akkor az a technológiai fejlődéstől függetlenül időtálló és sikeres lesz.

Ehhez már csak egy olyan technológia szükséges, amely fejlődik magától.

Tíz éve a biztonságért felelős munkatársak fogták a fejüket, amikor valaki odaadta a levelezését a gmail-nek (Google). Ma már tudjuk, hogy azok a leveleink, amik korábbi cégeink belső levelezésében voltak, ott maradtak valahol egy szerveren, ha egyáltalán még tudja valaki melyiken. Egy régi e-mailt ma megkeresni már több idő, mint amennyi a levél információértéke.

Ugyanez igaz volt a weboldalakra is, hiszen a biztonság miatt olyan weboldalakat alkottak meg, legtöbbször egyedi rendszereket, amelyek ugyan biztonságosak voltak, de nem igazán lehetett rugalmasan alakítani őket, elmaradozott a fejlesztésük, így a biztonsági védelmük is, így ezek az egyedi fejlesztések ma már elavultak, veszélyesekké váltak és sok esetben annyi ráfordítás megoldani egy új problémát, mint amennyi egy teljesen új oldal létrehozása lenne.

Ha Ön is hasonló cipőben jár, várjuk jelentkezését, mert tudunk segíteni!