Talán nem titok, de a weboldalak kapcsán (is) a legkönnyebb feladat eldönteni, hogy Igen, legyen nekünk is weboldalunk! Igen, legyen nekünk is webshopunk! Igen, legyen angolul és németül is!
Utána általában felmerül, hogy mindez kevés pénzből történjen, hiszen számtalan e-mail és banner adja tudtunkra nap mint nap, hogy ez ingyen is megoldható, vagy legalábbis havi néhány ezer forintból. A felelős kinevezése is logikusan történik, vagy az informatikus munkatárs vagy a marketinges, illetve ügyvezetéssel foglalkozó feladata lesz. Tisztelet a kivételnek, ahol mindez csapatmunka, de legtöbbször a napi feladatokon túl kerül a felelőséhez, és – mivel ez nem is olyan egyszerű feladat – gyorsan teherré válik mindenki vállán.
A feladat jelentőségét jelentősen meghatározza a cég, a szervezet, az üzlet mérete, de az biztos, hogy a weboldal ma már egy olyan kommunikációs csúcspont, egy olyan tenyérlenyomat, amely a cég minden területét, minden porcikáját érinti.
És sokszor az lenne a legjobb, hogy ami éppen van, az inkább ne lenne.
Olyan cégeket láthatunk, amelyek már 10-15 éve megjelentek a weben, és a tevékenységük ma már komoly minőséget képvisel, viszont az internetes megjelenésük messze elmarad egy tavaly indult olyan cégétől, amely még közel sem olyan megbízható és nem tudhatja ugyanazt a minőséget. Ez nem azt jelenti, hogy az új weboldal alapján rossz döntést hoznánk, de feltétlenül célszerű lenne megvizsgálni a régi weboldalt és elgondolkodni annak fejlesztésén.
Tudjuk, hogy a tetszés, az ízlés erősen szubjektív, de azt is tudjuk, hogy akik már az interneten szocializálódtak, az ízléstelent és a csúnyát technológiai oldalról tekintve már objektívan értékelik. Lehet csodaszép, ha nem működik, vagy akár még gagyi is lehet, ha az fut rendesen.
Mi az a korosztály vagyunk, akik átéltük ennek az egésznek a fejlődését, így abban egyetértünk a fiatalokkal, hogy akár lehet valami giccses vagy amatőr, ha az technológiailag egy optimális megoldás, és máshogy tekintünk rá, mintha ugyanaz a grafika egy kőkorszaki megoldással társulna. Azonban az is igaz, ha a valami egyszer egy profi, időtálló arculatban készült el, lehet mögötte akár régi technológiai is, mi még érezzük rajta, hogy ez az egészet tekintve akkoriban egy igen kiváló munka lehetett.
Egy biztos, ha valami igényes, szép, professzionális megjelenésű, akkor az a technológiai fejlődéstől függetlenül időtálló és sikeres lesz.
Ehhez már csak egy olyan technológia szükséges, amely fejlődik magától.
Tíz éve a biztonságért felelős munkatársak fogták a fejüket, amikor valaki odaadta a levelezését a gmail-nek (Google). Ma már tudjuk, hogy azok a leveleink, amik korábbi cégeink belső levelezésében voltak, ott maradtak valahol egy szerveren, ha egyáltalán még tudja valaki melyiken. Egy régi e-mailt ma megkeresni már több idő, mint amennyi a levél információértéke.
Ugyanez igaz volt a weboldalakra is, hiszen a biztonság miatt olyan weboldalakat alkottak meg, legtöbbször egyedi rendszereket, amelyek ugyan biztonságosak voltak, de nem igazán lehetett rugalmasan alakítani őket, elmaradozott a fejlesztésük, így a biztonsági védelmük is, így ezek az egyedi fejlesztések ma már elavultak, veszélyesekké váltak és sok esetben annyi ráfordítás megoldani egy új problémát, mint amennyi egy teljesen új oldal létrehozása lenne.
Ha Ön is hasonló cipőben jár, várjuk jelentkezését, mert tudunk segíteni!
Új hozzászólás